Subscribe:

Rumah ke Mini Zoo?

        Semalam petang sampai je rumah ada durian gugur, sampai adik cakap " Kak Long, ko balik je durian baru gugur, tau2 je ko nak balik hari ni, pastu Abah ade beli cempedak " Itu rezeki namanya Daus oii...haha..baru nak kurus sikit balik rumah macam-macam ada...

        Berbalik kepada tajuk , setelah sebulan tak balik rumah macam-macam benda ada kt rumah ni. Paling banyak haiwan. Rumah ke Mini Zoo?

Akuarium dengan ikan-ikan yg kecil

Angsa ni saudara yg bagi ,Mak panggil dieorg ni Cik Ang..Cik Ang ni jinak, tak kejar org pn

Hamster, sedara bagi jugak..kt rmh ni digelar sebagai Wonderpet

Burung punai dimiliki oleh Abah

Burung terkukur..Abah pnya jgak

Ok..ni gambar dekat burung punai jantan

Baby bunnies tgh tidur kesejukan !! Dah besar sikit, seekor dh mati tinggal 4

Inilah Black

Sebelah kiri namanya Johnny yg belah kanan  tak tau la gegirl ke boboi sbb sepasang

Ini Mama kpd baby bunnies..eh, macam tau2 je org nk snap pic die

Petang-petang lepak kt belakang rumah, duduk kt kerusi ni sambil berangan..haha
Ada buaian!!
Raja buah

Ayam pun ada..tukang berkokok kejut org bangun qiam agaknya..hehe
Ini belibis, tak tau la ejaan sebenar macam mana,ada orang cakap ni itik air..boleh terbang mcm burung



  Semakin MERIAH rumahku...


8 Comment:

syafiah abdul jalil said...

wah..bestnya kak!!da mcam zoo mini,,ala2 sbelah mj tu..hhehe

Nurhidayah said...

hehe..tu la..jmput dtg rmh menziarahi 'mereka'

Fahmi Mahat said...

mcmana durian, ada lagi?
meh hantar pagoh buat jem meh.. :P

TQ sbb sudi singgah blog saya ya!

regards,
FahmiMahat

Nurhidayah said...

Ade lg,Pagoh jauh la..hehe..wlcme

Ikhwanah Syafiyah said...

camera mr.wonder ke?

Mohamad Afham said...

wahhh...taman haiwan...

Nurhidayah said...

Ikhwanah : Camera, mr wonder ak sunyi sepi duk rmh..

Afham : Biasa la kmpung, rmh sape tak ade haiwan mmg pelik,.hehe

Natasha said...

waaaaaah..
bestnyer rumah awk yang...
(=

Post a Comment