Subscribe:

Gerhana Bulan Penuh

السلام عليكم


Fenomena gerhana gerhana bulan penuh  merupakan salah satu daripada tanda kebesaran Allah. Ia sangat indah dan menakjubkan. 16/6/2011 berlakunya gerhana bulan penuh bermula 1.22 a.m sehingga selepas subuh.

Ha...dengan penuh semangat nak tengok gerhana bulan ni, ajak la sekali Marina dengan Kak Mona. Nak tengok sorang-sorang macam seram je..hehe..Jam 1.30 a.m kami pun bergerak  keluar dari bilik menuju ke tempat yang lapang dalam kawasan mahallah kami ni. Ingatkan kami bertiga je, tapi ada juga sister-sister lain nak menyaksikan fenomena alam yang indah ini. Berperang dengan nyamuk pun ada juga malam tadi..haha..

Di sini adalah beberapa gambar yang sempat sy snap..tapi tak la secantik atau sebesar gambar yang diambil oleh  Malaysia Lunar Ecipse . Rasa seronok dapat menyaksikan gerhana bulan dari awal sampi pertengahan. Aik? kenapa pertengahan? Hmm..macam ni..lebih kurang pukul 3.25 a.m awan tebal dan menutup bulan..Kami tunggu sehingga 4.15 a.m namun bulan masih lagi dilitupi awan.




















Lepas pic ni tiba-tiba awan tebal melitupi bulan..memang dah tak nampak langsung bulan tu..kalau nak tengok yang lagi besar anda bole tengok kat facebook  Malaysia Lunar Eclipse dari awal sampai akhir fenomena gerhana bulan penuh..tunggu sampai 4.15 a.m pun tak muncul-muncul juga. Akhir sekali buat pilihan tidur sebab ada kelas pukul 10 a.m.

4 Comment:

che lan said...

kiter tunggu msg dayah tapi tertidur tros...kelas pon terlepas..uhuk!!!

NurHiDaYah said...

hehe..sebab tu kite x msj mse gerhana penuh..tiba2 awan tebal..kls terlepas? ish..nseb baik kte x terlepas kls..hehe

Cik NY said...

bestnye dapat tengok.... aq dah kpntn.... ttdo kul 1 klau dah penat fhm2 sndri le..... ruginye......

NurHiDaYah said...

hehe..best2...aku tahan ngntuk buat kali pertama ni..xpe..ade rezeki nt dpt la tgok lg ye Cik NY

Post a Comment