Subscribe:

~~SUKA dan SAYANG~~

Semakin hari semakin SUKA dan SAYANG. Bila cakap pasal SUKA dan SAYANG ni, majoriti akan fikir apa? Ni saya senaraikan..


  1. Kekasih 
  2. Suami
  3. Bear
  4. Haiwan peliharaan
  5. Barang-barang yang ada sentimental value..
TAPI!! berapa orang yang akan fikir macam ni..

  1. Ilmu
  2. Buku
  3. Universiti
  4. Sahabat
Apa yang saya semakin SUKA dan SAYANG?? nak tahu??

Al-Madkhal ila dirasah al-fiqh ( percuma je..hehe )

Ulum hadis...buku utk semester akn dtg (free)

Intro Mass. Comm. RM 75 ( beli sendiri )

Fiqh al-Manhaji : ada 3 jilid,baru je beli...SAYANG!!


Rak buku sy : tak kemas sgt sb sibuk dgn exam..haha


Ok..dah tau apa yang saya SUKA dan SAYANG kn? Buku/kitab, universiti...dan sahabat kerana mereka  yang menjadi teman setia dan pembakar semangat ketika berada di IIUM ni..

Angan2 : Bila dah grad, ada rumah sendiri sy akan sediakn 1 bilik bacaan dengan rak buku yang penuh dengan buku2 semasa belajar kat IIUM ni. Mesti seronok kn? hehe..^_^

 Belajar fiqh ni memang seronok!!..Siapa cakap tak best mmg rugi la...sb fiqh ni banyak yang berkaitan dengan kehidupan seharian kita, permasalah semasa yang berkaitan hukum hakam dapat kita belajar, bagaimana dan kenapa Mazhab2 berbeza pandangan dalam sesuatu hukum..MasyaAllah..seronoknya!!


Esok nak balik kampung dah, tinggal la Encik Cedric sy ni sorang2 kt dlm bilik...Sy akn rindu kt awk selama seminggu..jaga diri elok2 ea...haha

Besar...hehe
CINTAi lah ilmu yang kita pelajari dan mengAMALkannya...

4 Comment:

wow menarik!!! said...

buku fiqh tu mahal kn? pnjm bole?hahah

Nurhidayah said...

ehem!! intro fiqh ke atau fiqh manhaji? nk pnjm bole je..tp tkot awk je x fhm..hehehe

wow menarik!!! said...

lau gtu,tk jd pnjm buku..pnjm cedric leh?ha3

Nurhidayah said...

cedric?? bole2...tp kna bg password dlu la..hehehe

Post a Comment